Virtual Battle (VB) to projekt kierujący sie z swoim schematem. Ma na celu symulacje pola walki pomiędzy dwoma frakcjami, przy użyciu piechoty, pojazdów transportowych, pojazdów wsparcia ( logistyki ), transporterów opancerzonych, czołgów i sił powietrznych. Zadaniem stron konfliktu jest przejmowanie sektorów, które swoim rozmieszczeniem przedstawiają ważne cele strategiczne mapy, np. lotnisko, port, rafineria, wzgórze obserwacyjne itd. Warto także wspomnieć, że VB jest nastawione przede wszystkim na realizm i odwzorowanie zachowań z prawdziwych pól bitew, w związku z czym nowicjusze w projekcie mogą poczuć się trochę zagubieni z racji braku/nadmiaru niektórych opcji względem bazowej ARMA 2.
Projekt powstał w ramach [PAC] Polish ARMA Community (głównym twórcą jest VoY), w strukturach którego znajduje się klan [EC] Elite Corps. Od 2009 roku, kiedy to rozpoczęto prace nad projektem, odbyły się dwie kampanie (VB1 i VB-PHWar).